Перейти

суббота, 15 декабря 2018 г.

Кому і як платити за газ?


Починаючи з листопада, разом зі звичними рахунками за газ від ДП «Центргаз», абоненти у Кіровоградській області отримують ще й бланки заяви-приєднання до умов договору постачання природного газу з ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» – з проханням заповнити та відправити їх якомога швидше, передає Олександрія Online.

Як з’ясувалося, з 1 листопада 2018 року на Кіровоградщині змінився постачальник газу для населення – відтепер це «Нафтогаз України», а
не ДП «Центргаз», як це було раніше. І все було б нічого, якби серед населення провели бодай якусь попередню роз’яснювальну роботу, адже про зміну постачальника і необхідність укласти з ним угоду ніхто не знав, а на паперові конвертики-рахунки, що валяються на вікнах під’їздів через майже повсюдну відсутність поштових скриньок, мало хто звертає увагу.

Утім, у бланку-заяві написано: «У разі Вашої незгоди укласти договір з постачальником та за відсутності укладеного договору з іншим постачальником Ви не маєте права споживати природний газ із газорозподільної системи та повинні подати до оператора ГРМ письмову заяву про припинення розподілу природного газу на Ваш об’єкт». Що це означає – у разі незгоди підписати договір вам просто перекриють газ? А до якого терміну треба заповнити і відправити заяву? Обов’язково відправляти до Кропивницького за вказаною адресою (і спеціально для цього купувати конверт) чи можна занести заяву до абонентського відділу найближчого управління з експлуатації газового господарства? До всього, ЗМІ лякають і без того розгублених людей: ті, хто помилково заплатив за спожитий в листопаді газ ДП«Центргаз», а не ГП «Нафтогаз України», мають звернутися до підприємства і написати відповідну заяву про помилкове зарахування коштів, аби отримати гроші назад.

Роз’яснити ситуацію в Олександрійському управлінні з експлуатації газового господарства ВАТ «Кіровоградгаз» відмовляються, тому ми звернулися до заступника директора філії ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» у м. Кропивницькому Сергія Дробка, який і відповів на запитання, що виникають у абонентів.

– Сергію Георгійовичу, відколи та чому обов’язки з постачання природного газу побутовим споживачам по Кіровоградській області покладено на ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України»?

– Згідно з Постановою Кабміну № 867 від 19 жовтня 2018 року, колишній постачальник – ДП «Центргаз» ВАТ «Кіровоградгаз» – втратив право придбання природного газу у НАК «Нафтогаз України» для подальшої реалізації для потреб побутових споживачів (населення) за регульованою ціною. З 1 листопада 2018 року спеціальні обов’язки з постачання природного газу покладено на нового постачальника – ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України», який і здійснює постачання природного газу для потреб побутових споживачів (населення) на території Кіровоградської області. Новий постачальник пропонує всім абонентам укласти з ним договір постачання природного газу. Ознайомитися з умовами Договору можна на офіційному сайті НКРЕКП та сайті постачальника газу за адресою: http:www.naftogazpostach.com.

Також, згідно з цією ж Постановою КМУ , з 1-го листопада 2018 року змінилася ціна на газ для побутових споживачів (населення) – тепер вона складає 8,54892 грн. за 1 куб.м.

– Кожен абонент адресно отримує бланк заяви-приєднання, а де можна ознайомитися з Типовим договором постачання природного газу побутовим споживачам? Як це зробити тим, хто не має інтернету?

– ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» пропонує всім абонентам укласти з ним договір постачання природного газу на умовах Типового договору постачання природного газу побутовим споживачам, затвердженого постановою НКРЕКП від 30 вересня 2015 року № 2500, які є однаковими для всіх споживачів України. Ознайомитися з умовами договору можна на офіційному сайті НКРЕКП, сайті постачальника за адресою: h t t p : w w w. n a f t o g a z p o s t a c h . com, в офіційному друкованому виданні «Офіційний вісник України» №93 від 01.12.2015 та у газеті «Діалог» №38 (1449) від 20.09.2018.

– Якщо абонент має заборгованість по власному рахунку або не закриті за останні місяці платежі, як йому надалі здійснювати обіг спожитого газу з «Газопостачальною компанією «Нафтогаз України»?

– Необхідно розрахуватися за спожитий природний газ, отриманий від ДП «Центргаз» ВАТ «Кіровоградгаз» у минулих періодах, оскільки після заміни постачальника природного газу колишній постачальник має право і буде здійснювати заходи з припинення газопостачання на об’єкт побутового споживача за наявності боргу.

– Чи вплине зміна постачальника газу на отримання та облік субсидій абонента-споживача?

– Ні, не вплине. Субсидії за жовтень 2018 року нараховуються абонентам на підставі взаєморозрахунків з попереднім постачальником газу – ДП «Центргаз» ВАТ «Кіровоградгаз». А з 1-го листопада 2018 року субсидії нараховуються і зараховуються на нового постачальника – ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України». Всі ці дії здійснюються між газопостачальною компанією та органом нарахування субсидій, без участі абонента.

– Як зміна постачальника газу позначиться на роботі УЕГГ ВАТ «Кіровоград» (міськгазу, як його називають у народі)? Чи буде змінено сферу обслуговування абонентів (адреси абонвідділів управлінь газового господарства у районах Кіровоградської області) у зв’язку зі зміною постачальника?

– Змінюється тільки постачальник газу (ДП «Центргаз» на ТОВ «ГК «Нафтогаз Украни»), на якого Постановою КМУ покладені спецобов’язки з постачання газу населенню. При цьому організація ДП «Центргаз» не закривається і продовжує працювати, буде здійснювати ціленаправлену роботу з боржниками, але з першого листопада 2018 року більше не постачає газ для населення. Тому у будь-який час можна звернутися в ДП «Центргаз» для проведення звірок і розрахунків по завершенні співпраці з цією організацією.

В роботі УЕГГ ВАТ «Кіровоградгаз» – оператора газорозподільних мереж ніяких змін не відбувається.

Сфера обслуговування абонентів не змінюється. Абоненти продовжують обслуговуватися у тих же абонвідділах управлінь газового господарства у районах Кіровоградської області, де обслуговувалися і раніше.

– До якого терміну абоненти мають заповнити і відправити заяву-приєднання і укласти договір з новим постачальником газу? Заповнені бланки обов’язково відправляти за вказаною адресою до Кропивницького поштою чи можна залишити в абонентському відділі управління з експлуатації газового господарства?

– Чітко визначеного терміну передачі немає. Тому, зважаючи на масове звернення споживачів та виникнення черг у центрах обслуговування абонентів, рекомендую дочекатися спаду масового звернення відвідувачів (як правило, в період з 15 числа до 25 числа кожного місяця кількість відвідувачів у абонвідділах мінімальна ) і тоді вже передати підписану заяву-анкету приєднання. Також не обов`язково це робити самостійно, можна передати через когось. У кожному УЕГГ розміщена скринька для збору підписаних заяв, куди абоненти можуть принести і вкинути заповнені і підписані заяви-приєднання. Заяву можна надіслати і поштою – виключно за бажанням абонента.

– Якщо людина не має можливості повернути/передати підписану заяву-приєдняння, чи взагалі її не отримувала , і не знає, що вони розсилалися, що на неї чекає? ЇЇ відключать від газу?

– Ніхто нікого відключати від газу просто так не буде. Підставою для відключення від газу в даному випадку може бути тільки наявна просрочена заборгованість абонента за спожитий газ. Згідно з «Правилами постачання природного газу», за відсутності зауважень до персоніфікованих даних у заяві-приєднанні та її змісту побутовий споживач зобов’язаний підписати заяву-приєднання та повернути один її примірник постачальнику. При цьому, якщо споживач не по-вернув постачальнику заяву-приєднання, свідченням згоди споживача про приєднання до умов договору є сплачений споживачем рахунок (квитанція) постачальника за поставлений природний газ і сам факт споживання природного газу.

Отже якщо споживач заяву-приєднання не підписав, але здійснив оплату за спожитий газ, це означає, що договір між постачальником газу і споживачем укладений.

– За якими реквізитами відтепер треба платити населенню за спожитий природний газ?

– Це важливо. За газ, спожитий з першого листопада 2018 року, населення Кіровоградської області має сплачувати новому постачальнику газу – ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України», за реквізитами: МФО 323475 Філія КОУ АТ «Ощадбанк», р/р 26035300710309, Філія ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» у м. Кропивницькому, ЄДРПОУ 42472294. Призначення платежу: оплата за газ; особовий рахунок (9 символів); ПІБ; адреса; по-
передні показники лічильника; поточні показники лічильника; період оплати.

За газ, спожитий до 31 жовтня 2018 року, населення Кіровоградської області має сплачувати колишньому постачальнику – ДП «Центргаз», за реквізитами: МФО 323475 Філія КОУ АТ «Ощадбанк», р/р 26038603656178, ДП «Центргаз», ЄДРПОУ 31146068.

– Тож як бути абонентам, які у листопаді заплатили за газ не
новому, а колишньому постачальнику?

– У разі, якщо при здійсненні оплати допущена помилка у виборі отримувача коштів – постачальника природного газу (ви здійснили оплату за газ, отриманий у листопаді 2018 року не на ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» а на ДП «Центргаз»), вам необхідно звернутись до будь-якого з Центрів обслуговування споживачів, де працівниками буде здійснено звіряння розрахунків за вашим особовим рахунком, і в разі наявності переплати вам буде запропоновано заповнити бланк заяви на повернення переплати (при собі необхідно мати паспорт, код та банківські реквізити вашого карткового рахунку ).

Звертаємо вашу увагу, що станом на теперішній час до повернення належать тільки ті суми коштів, які фактично сплачені споживачами на рахунок ДП «Центргаз».

По переплатах, які утворилися за рахунок наданих споживачам субсидій (бюджетні кошти) – питання відкладено до здійснення кінцевих розрахунків із надавачом субсидії.

– Люди запитують, чи можна продовжувати користуватися електронним сервісом «Газоліна»? Чи він у підпорядкуванні «Центргазу»?

– Електронним сервісом «Газоліна» можна користуватися і надалі, але цей сервіс використовується виключно для передачі споживачем/ абонентом даних показників лічильника. Взагалі споживач зобов`язаний щомісяця станом на 01 число місяця знімати фактичні показники лічильника газу та протягом п’яти днів (до 5-го числа включно) надавати їх оператору ГРМ (ВАТ «Кіровоградгаз») в один із таких способів:

1. Через особистий кабінет: https://gasolinaonline.com. 2. Сайт ВАТ «Кіровоградгаз» : https://www.kirgas.com. 3. SMS на номери телефонів: 050-343-44-55; 067-515-11-99 формат повідомлення ‘1’особовий рахунок 9 цифр’показник лічильника’. 4. Лист на електронну адресу: counter@kirgas.com з текстом ‘1’особовий рахунок 9 цифр’показник лічильника’. 5. КОНТАКТ-ЦЕНТР: 0-522-30-5-30; 0-522-30-51-41 (багатоканальні) 050-343-44-55; 067-515-11-99.

У разі виникнення в абонентів додаткових питань можна звертатися за телефонами: 0800-215-515, 044-537-05-54 (телефон постачальника для консультацій), режим роботи інформаційної лінії: понеділок-п’ятниця з 9.00 до 18.00.

Реквізити Постачальника: ТОВ Газопостачальна компанія «Нафтогаз України», адреса: 04116, м.Київ, вул. Шолуденка, 1, код ЄДРПОУ: 40121452, електронна адреса: customer@naftogazpostach.com.

Для забезпечення комфортного обслуговування споживачів Кіровоградської області Товариством з обмеженою відповідальністю  «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» створено відокремлений підрозділ Філію у м. Кропивницькому. Офіційна назва: Філія ТОВ «ГК «Нафтогаз України» у м. Кропивницькому, код ЄДРПОУ 42472294. Адреса: вул. Арсенія Тарковського, буд. 67, місто Кропивницький, Кіровоградська область, 25006.

Ще раз звертаю увагу, що абоненти продовжують обслуговуватися у тих же абонвідділах управлінь газового господарства у районах Кіровоградської області, де обслуговувалися і раніше.


Джерело: ot kr

Комментариев нет:

Отправить комментарий